23 mayo 2013

La Solemnitat de Corpus Christi ja és aquí!



Himne de Corpus

Devot us adoro,
 Deïtat latent,

 sota d'aquests signes
 verament present;
 el meu cor, per vostre,
 tot ell s'ofereix,
 perquè, contemplant-vos,
 tot ell defalleix.

A gust, vista i tacte
 amagat resteu,
 però, amb sols l'oïda,
 segur l'home creu;
 crec tot allò que el vostre
 Verb ens ha parlat,
 cap paraula d'altre
 no és més veritat.

En Creu era oculta
 sols la deïtat,
 ara aquí és oculta
 fins la humanitat;
 però ambdues coses
 jo confés creient,
 i us prec allò que el lladre
 pregà penitent.

No us veig les ferides,
 tal com sant Tomàs,
 Déu, però, us confesso,
 no veient-les pas;
 feu que jo en Vós sempre
 tingui fe major,
 més ferma esperança,
 més ardent amor.

Oh do! que ens recorda
 la mort del Senyor,
 pa vivent que vida
 dóna al viador,
 feu que sempre visqui
 de Vós el meu cor,
 feu que gusti sempre
 la vostra dolçor.

Pelicà benigne,
 oh Jesús Senyor,
 renteu-me amb sang vostra
 de tota lletjor;
 que una gota sola
 d'ella pot salvar
 tot el món de quanta
 culpa en ell hi ha.

Jesús, a qui esguardo
 ara sota un vel,
 quan serà que us vegi,
 com és mon anhel:
 que, a faç nua, un dia,
 veient-vos a Vós,
 benaurat em faci

 veure-us gloriós.
 Amén.